בלוג

איבוד לקוחות פאסיבי - סטודיו ג'ומלנד בניית אתריםאחת מהבעיות של הטכנולוגיה הדוהרת קדימה בצעדי ענק (ובוודאי שבארצנו הקטנטונת), היא חוסר תאימות בין הדרישות של הלקוחות הצעירים למעבר לעולם הדיגיטלי, שאם הזמן דורשים יותר ויותר שירותים מקוונים (חתונה, ילדים, עסקים ומה לא), לבין האנשים המבוגרים שמקבלים אחריות על מערכי שירות מאסיביים, אבל הם לא מוכנים לקבל את הרעיון של העולם הדיגיטלי. ברובם הם אנשים שמסתדרים עם העולם בדרכים הישנות (ויש להם מזכירה שתעמוד במקומם בתור ותמלא את כל הטפסים), אז למה להשקיע בכל החדשנות הזאת?

מה השאלה הראשונה שצריך לשאול את עצמו מי שרוצה להקים עבור העסק שלו אתר אינטרנט?כל אתר, המטרה שלו זה לפני הכל לחשוף את המשתמש למידע כלשהו במטרה לגרום לפעילות או מספר פעילויות, שהם למעשה היעוד האמיתי של כל התהליך.

זה יכול להיות פניה לצורך רכישה, שימור לקוחות, הרחבת הנוכחות האינטרנטית ועוד ועוד.
הסקופ שלנו על הקמת האתר תמיד צריך להיות בכיוון הזה, כיון שכל הטכנולוגיות, העיצובים, ה'טריקים והשטיקים' של האתר הם רק אבני דרך במטרה הזאת.

למה זה משנה איפה נאחסן את האתר? "הציעו לי כאן בארץ שרת ב-100 ש"ח לחודש, אני לא מבין למה הם חושבים שאני אשים סכום כזה אם בארה"ב אפשר לקבל באותו סכום אחסון לשנה…"

אני שומע את זה כל הזמן בווריאציות שונות, שתלויות בד"כ ביכולת של השואל להציג שאלת "אתה חושב שאני פראייר?!" בצורה נימוסית. אז בוא ונעשה בזה קצת סדר.

אז מה עדיף, אתר מותאם למובייל או אתר נפרד לכל סוג של פלטפורמה?הגלישה מול האינטרנט מעסיקה רבים מאיתנו שעות רבות ועל הדרך אתה נתקל באתרים רבים שאמורים להיות רספונסיביים והם אכן כאלה, רק עם בעיה אחת קטנה: גם במחשב וגם בסמארטפון הם מציגים באגים שונים ומשונים. לא הרבה ולא בכל מצב, אולי 1-2 לדף אבל זה עדיין פוגם בחוויה. ואני לא מדבר כאן על אתרים של איזה חברה שבן דוד של המנהל אחרי שעות הבית ספר בונה להם משהו על תבניות חינם שהוא מצא בגוגל, אני מדבר כאן על חברות גדולות, בנקים, תקשורת סלולרית.