healthyfood01sח. שואלת אותי על נושא של בניית אתר לצורך תחום הרפואה האלטרנטיבית.

 


1.מטרת-התוכנה לסייע ולהמליץ בתחום הרפואה האלטרנטיבית.
...

2.בניית אתר לתזונה נכונה ...
3.אין תקציב למערכת.
4.יש נסיון אישי, קורסים חובבנות מושקעת ורצון לעזור לאחרים.
5.חשוב בעיקר הנושא והמיקום כי רוצה לעבוד מהבית.
6. עושה צעדים ראשונים במחשב וכן בבניית עסק עצמאי.
בהרבה הרבה תודה על הרצון הטוב וימלא ה משאלות לבך לטובה!

 

שלום,
למרות שבד"כ אני לא ממליץ לאנשים לבנות אתר ללא תקציב, במקרה שלך נדמה לי שתוכלי לעשות אתר בהשקעה מינימלית.
מה צריך לעשות?
א. צריך ללמוד על מערכות קוד פתוח (יש מדריכים מלאים ומפורטים בעברית, ביו-טיוב או בצורת מאמרים). אני אישית ממליץ על מערכת ג'ומלה כבסיס להפעלת אתר. מה צריך ללמוד: מה המערכת הזאת, איך מתקינים אותה, איך מתקינים בה תבניות, איך מנהלים את התוכן, איך מגבים אותה (מאוד חשוב לשלוט בנושא הגיבויים, אתרים ישראלים נתונים להתקפות קבועות, וחייבים לדעת לשמור את האתר ולשחזר אותו כל הזמן, כי כל העבודה יכולה ללכת לטמיון). חשוב ללמוד על מערכת הקבצים במחשב האישי ובשרתי FTP. צריך ללמוד עקרונות בסיסיים של עיצוב מידע באינטרנט. צריך ללמוד על תגי מטא (META DATA) ואת תחום קידום האתרים בגוגל. כמו כן חשוב להכיר את כלי גוגל לקידום אתרים (גוגל אנליטיקס וגוגל שירותי מנהלי אתרים).
ב. צריך לקחת חברת שרתים, עדיף בחול. אני ממליץ על שרתים מגרמניה. המחירים שם יכולים להיות 15 ש"ח לחודש, והתקשורת שלהם לארץ מעולה, עם תנאים אטרקטיביים במיוחד.
ג. צריך להתקין את המערכת ולבחור לה תבנית מתאימה, להוסיף עברית ושאר התוספים הנדרשים שמופיעים במדריכים שעלייך לקרא.
ד. צריך להכין במחשב האישי את רשימת התכנים מסודרת לפי קטגוריות, ולהכין מאמרים בוורד על מנת להכניס אותם לאתר. (חשוב לזכור שכל מאמר המופיע באתר חייב להיות על המחשב מגובה לפחות פעמיים).
ה. מכניסים את החומרים לאתר בצורה מסודרת תוך תוספת תיאורי המאמרים והקטגוריות, מילוי כל נתוני מטא.
ו. צריך לרשום את האתר במנועי החיפוש של גוגל. לצורך זה בונים מפת אתר בתוספי ג'ומלה ואח"כ פותחים חשבונות בגוגל.
צריך הרבה כח רצון בשביל לעשות את כל זה לבד, אבל זאת הדרך היחידה. אני מעריך שיקח לך כשלשה חודשים ללמוד את הנושאים ועוד כחודש להכיר את התפעול ואת התקנת המערכת. כל זה בתנאי לימוד אינטנסיביים והשקעת זמן קבועה של מספר שעות ביום לנושא. אם אין באפשרותך לעשות את ההשקעה הזאת מכל בחינה שהיא, אני ממליץ לך לא להתחיל עד שיהיה לך תקציב רציני לבניית אתר. בנתיים אפשר לפתוח דף עסקי בפייסבוק או לאגור חומרים בצורה מסודרת. מנסיוני אגירת חומרים היא דבר לא פשוט וכתיבת מאמר בעל ערך לוקחת לפחות 3-4 ימים.
מקווה שעזרתי לך, את יכולה לפנות אליי לכל שאלה נוספת.
ברכה והצלחה!
מאיר